Yamaha 20 HK
SPECIFIKATIONER
Motor
Motortyp |
4-takts |
Slagvolym |
432 cm³ |
Antal cylindrar/konfiguration |
2/In-line, SOHC |
Borrning och slag |
65.0 mm x 65.1 mm |
Propelleraxeleffekt vid mellanhöga varvtal |
14.7 / 5,500 rpm |
Fullgasområde |
5,000 – 6,000 rpm |
Smörjningssystem |
Våtsump |
Bränslesystem |
EFI |
Tändning / advance system |
CDI |
Startsystem |
Electric/ Manual (W), Manual (MH), Electric (E, EP) |
Utväxling |
2.08 (27:13) |
Dimensioner
Rekommenderad akterspegelhöjd |
S429L:556mm |
Bränsletanksvolym |
separat, 25liter |
Oljetrågsvolym |
1.1liter |
Vikt utan propeller |
56kg – 63kg |
Extrafunktioner
Styrenhet
Remote control (E, EP), Tiller handle (MH + WH)
Trim & tilt metod
Power Tilt (EP), Manual Tilt (MH, E + WH)
Tändspole/generator
12V -16A
Startspärr
YCOP optional
Propeller
Optional (E, EP), Inkluderad (MH, WH)
Variabelt trolling varvtal
Med instrument eller rorkult
Digital Network Gauge (6Y8/6YC)
Finns som tillval
Styrning
Rorkult, Fjärrmanövrering
Anmärkning
Effekten i kW är mätt på utgående propelleraxel enligt ICOMIA 28 standard
DEN LILLA MOTORNS FÖRDELAR OCH DEN STORA MOTORNS PRESTANDA
20HK
Välj pålitliga 20hp och få en lätthanterlig men högpresterande motor som alltid ger mjuk gång. Och det är en Yamaha, så de fördelar man vanligtvis förknippar med större motorer är standard.
Oavsett om du gillar att utöva vattensporter eller bara föredrar att
koppla av i din båt – välj den motor som hjälper dig att få ut det mesta
av din tid på sjön.
Den här mångsidiga, 2-cylindriga 4-taktaren kombinerar kraft och gensvar – och ger en extremt mjuk gång. Enastående bränsleekonomi innebär också att du är snällare mot miljön med minimala utsläpp.
Du får också njuta av många extrafunktioner som bara en utombordare från Yamaha levererar. Fördelar som datorstyrd tändning, ett särskilt lättgående startsystem, en vattenkyld bränslepump och en stor ljuddämpare – allt det här finns normalt bara på större motorer. Samma vinnande koncept oavsett om du använder den kommersiellt, professionellt eller för fritidskörning.